BiebBlog

Vlissingen

Bibliotheekmedewerkers
aan het woord

4 mei 2009 @ 10:27 door | 1 reactie

Je stelt je vragen toch niet aan een bibliotheekmedewerker?

vragenSpannende tijden voor Bibliotheek Vlissingen. Wij weten wel dat de bieb meer is dan boeken. In de bibliotheek lopen namelijk niet alleen wandelende encyclopedieën rond op het gebied van romanadvisering. Maar ook gekwalificeerd personeel die in staat is in de wirwar aan informatie dat tegenwoordig aangeboden wordt, de exact juiste antwoorden op vragen te geven. De Vlissingse bieb heeft de intentie meer dan Google te zijn.

Toch wel…
Dit in tegenstelling tot haar huidige imago. Klanten zijn immers zeer tevreden met de mogelijkheid om drie wekelijks weer een nieuwe lading romans te komen halen. Dat je er al je vragen kunt stellen is onbekend, misschien zelfs onbemind. Terwijl u met een bibliotheekmedewerker naar een kast loopt voor een boek over meubelreparaties en al pratende aangeeft dat u eigenlijk graag een cursus meubelreparatie wilt gaan doen, bent u verrast dat de bibliotheekmedewerker graag voor u op zoek gaat naar informatie over cursussen in de regio. Je stelt je vragen toch niet aan een bibliotheekmedewerker? Toch wel.

Meer dan boeken
Wist u al dat de Vlissingse bieb meer in huis heeft dan alleen boeken? Al eerder is gemeld dat onze collectie ook een ruim aanbod aan dvd’s heeft.  Maar wist u ook dat u in de bibliotheek  diverse online databanken gratis kunt raadplegen? Voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe wasmachine kunt u de tests van de consumentenbond raadplegen en bent u verzekerd van de juiste keuze.

Volgende keer meer over meer dan boeken.

Auteur

Rubrieken Algemeen, Dienstverlening

Trefwoorden ,

Reageren

One thought on “Je stelt je vragen toch niet aan een bibliotheekmedewerker?

  1. Saia schreef:

    Hoi bibliotheek,

    Dit is inderdaad nog weinig bekend bij de mensen en vind het eigenlijk wel jammer dat na twee jaar dat eigenlijk nog steeds zo is. Het is jammer dat de mensen nog altijd niet weten dat de bibliotheek gezien moet worden als een informatieportaal en niet zo zeer als alleen een plek waar men boeken kan lenen.

    Nu jullie zo hard gewerkt hebben aan een nieuw communicatiemiddel wat ik ook heel erg aanmoedig en leuk vind; misschien eens kijken wat de mogelijkheden zijn van dit blog om de mensen ook te informeren over de verschillende (andere) functies van een bibliotheek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

coded with care by codetikkers.nl, ontwerp IDA