BiebBlog

Vlissingen

Bibliotheekmedewerkers
aan het woord

1 juli 2009 @ 08:13 door | 1 reactie

Ach kindje toch, je doet zo je best

oude-vrouwCollega Nel, romanadviseur (wandelende encyclopedie op dit gebied, u kent haar wel, klein van stuk en werkt al een eeuwigheid in de bieb) sprak mij in de wandelgangen aan over het volgende.

Nel werd door een vaste klant aangesproken met de vraag of er vergelijkbare titels zijn voor Binchy en Cookson. Enthousiast liep zij met de klant, die al een eeuwigheid de bibliotheek bezoekt, langs de boekenkasten en adviseerde haar ‘Paardenheuvel’ van S. Harrinson en ‘Quintins’ van M. Binchy.

“Ach kindje toch, je doet zo je best … Ga maar verder waar je mee bezig was. Koffie drinken of zo”, was de reactie van de klant.

Ja, maar, dit is m’n werk hoor
Mooie anekdote die exact het beeld illustreert dat klanten van bibliotheekmedewerkers hebben: ze mogen niet gestoord worden.
‘Ja maar, dit is m’n werk hoor’, sputterde Nel tegen (die beslist niet aan het koffieleuten was).

Beste mensen, bibliotheekpersoneel wil graag, letterlijk en figuurlijk gestoord raken, door en van een overvloed aan vragen van klanten. Welke vragen dan ook, alles kan, alles mag, niets is te gek.

Terzijde, boeken van de auteur M. Binchy kunnen zowel bij de romantische- en familieromans staan, maar ook bij de algemene titels. Verwarrend? Ja. Des te meer reden om bibliotheekpersoneel de weg te vragen. Dat kan ook digitaal via onze website; zowel leesadvies & tips als de wat meer ingewikkelder zoekvragen.

Bibliotheek Vlissingen: wegwijzer in een wirwar van wegen…

Auteur

Rubrieken Dienstverlening

Trefwoorden ,

Reageren

One thought on “Ach kindje toch, je doet zo je best

  1. Sofie schreef:

    Misschien dan toch maar dit filmpje op een levensgroot scherm bij de ingang plaatsen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

coded with care by codetikkers.nl, ontwerp IDA