BiebBlog

Vlissingen

Bibliotheekmedewerkers
aan het woord

18 februari 2011 @ 12:18 door | 3 reacties

Interne communicatie

doorvertellen-300x294Wij houden regelmatig onze interne communicatie tegen het licht. Nu u weet wat onze plannen voor de toekomst zijn, zal het duidelijk zijn dat het belang van interne communicatie alleen nog maar toeneemt.

Wiki
Een van onze belangrijkste instrumenten op dit gebied is onze interne Wiki. Speciaal voor dit doel ontworpen en ingericht naar onze wensen. Een instrument voor én door iedereen binnen onze organisatie. Medewerkers kunnen er notulen raadplegen en actief agenda’s voor overleg aanvullen, vragen aan collega’s stellen, reageren op elkaars mededelingen, gezamenlijk een vraag van een klant beantwoorden en zich informeren over de laatste van zaken over ontwikkelingen die spelen. Om maar eens wat te noemen.
Deze en komende week voer ik in een informele sfeer gesprekken met collega’s over hun ervaringen met de Wiki. En hoop dan weer verbeterpunten te kunnen ontdekken.

Externe Wiki
Maar wij doen meer met Wiki’s. Mijn gewaardeerde collega Dick is bijvoorbeeld bezig met een fraai ‘Wiki loves bieb’ project. Met hulp van vrijwilligers wordt een aantal unieke Vlissingse onderwerpen in the spotlights gezet. Onderwerpen waar u overigens ook uw steentje aan kunt bijdragen!

Wat merkt u van onze interne communicatie?
Ook u komt hiermee in aanraking. Direct of indirect. Als wij bijvoorbeeld uw vraag niet gelijk kunnen beantwoorden, gaan we aan de slag met het verzamelen van de benodigde informatie. Het antwoord dat u vervolgens van ons krijgt, is vaak een samenspel van meerdere collega’s. Die elkaar via de Wiki aanvullen om u van een passend antwoord te kunnen voorzien. Communicatie als sleutelwoord, ook intern.

Tot slot even iets heel anders. Heeft u al meegekregen dat wij de term ‘de bibliotheek van de toekomst’ hebben verlaten en nu ‘de nieuwe bibliotheek’ hanteren?

Auteur

Rubrieken Overige

Trefwoorden ,

Reageren

3 thoughts on “Interne communicatie

  1. DickyPedia schreef:

    Ah, wordt jouw Pseudoniem hier NeoBiblio? (NB)

  2. Ik ben een trouwe bezoeker van de bibliotheek maar weet ook wel iets (uit boeken ;-) van organisaties. Interne communicatie is de basis van alles. De basis van een prettige werkomgeving, heldere opdrachten, verwachtingen en uiteindelijk resultaten, en.. externe communicatie en klantgerichtheid. Waar beter dan in een bibliotheek kan dit vormgegeven worden? Veel succes!

    Marloes

  3. BiebPeter schreef:

    @Marloes

    Hallo Marloes,
    Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen, helemaal mee eens!
    Weet jij dat we een klantenpanel in het leven willen roepen om e.e.a. verder uit te werken? Iets voor jou?

    Groet,
    Peter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

coded with care by codetikkers.nl, ontwerp IDA