BiebBlog

Vlissingen

Bibliotheekmedewerkers
aan het woord

25 augustus 2011 @ 08:25 door | 3 reacties

Knappe koppen

koppen

Sinds wij ons steeds meer op het sociale net gaan begeven, moeten wij nog beter nadenken over een pakkende kop boven onze blogberichtjes. De kop mag niet te lang zijn (hij moet immers in een tweet passen) en hij moet de lezer aanzetten tot verder klikken/lezen. Er bestaat een online tool, waarmee we kunnen zien hoe vaak er nu is doorgeklikt naar onze blogberichten.

De top 3 doorgeklikt vanaf Twitter:
1.    Wat is een digitale bibliotheek eigenlijk (153 kliks)
2.    Halfblote dames in groene onderbroeken (118 kliks)
3.    Tweede literaire wandeling (110 kliks)

Zijn wel iets andere titels dan waarmee we begonnen, neem nu de volgende kop: ‘Lezing over oorlogservaringen, 18 mei 2009’. Niet echt pakkend vindt u wel?

Wat wel jammer is, is dat de berichten dan wel gelezen worden, maar dat er spaarzaam op gereageerd wordt.

Reageren?
Ja, het is mogelijk om te reacties te plaatsen op onze blogpostjes. Helaas gebeurt dit niet zo vaak. Reageerders zijn veelal collega’s van binnen en buiten de bibliotheek.
Maar zo af en toe komen er reacties uit onverwachte hoek. Zo schreef mijn collega Uitleentje onlangs een stukje over de roman ‘Vita’. Hierop kreeg ze een leuke reactie van de auteur zelf. Eerder al schreef mijn andere collega Marianne een postje over haar vakantie naar Amsterdam, waarin ze een stads- en wandelgids aanprees. Ook dit leidde weer tot een leuke reactie van de auteurs van het boekje. Wat weer de aanzet gaf tot een nieuw berichtje van Marianne.

Zo ziet u, wij gaan met de tijd mee en uw reacties worden hogelijk gewaardeerd.

Auteur

Rubrieken Geen categorie

Trefwoorden ,

Reageren

3 thoughts on “Knappe koppen

  1. Henk schreef:

    Dan bij deze een reactie op je post.

  2. Lourenza schreef:

    Dank je wel Henk! Nu weet ik in ieder geval dat één iemand mijn berichtje gelezen heeft! ;)

  3. PeterQ schreef:

    Hoezeer ik het zelf ook leuk vind om reacties te krijgen, ben ik de eerste die het ontbreken ervan weer relativeert.

    Hoe vaak neem ik zelf de moeite om ergens op te reageren (en hoe vaak doe jij dat zelf eigenlijk)?

    Voor luie mensen is de Facebook like-knop uitgevonden. En daar geldt weer hetzelfde voor: ik klik ‘m zelden aan en ik zie anderen er ook niet vaak gebruik van maken. Want wat zegt zo’n ‘like reactie’ nou eigenlijk?

    Kortom, alles in deze overvolle, snelle (en vluchtige) wereld van de sociale media is relatief. Het feit dat je weinig reacties ontvangt wil per definitie nog niet zeggen dat je niet gelezen wordt of dat men je digitale dingen niet op prijs stelt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

coded with care by codetikkers.nl, ontwerp IDA